fredag 13. august 2010

Prinsekrone







Denne er laget etter et bilde jeg fant på nett, men malen har jeg laget selv. Den er ikke stor, ca 12-14 cm høy, og bunnen på den er ca. 5-6 cm i diameter.

Den er ment til pynt til dåpsbordet til min yngste sønn som vi skal døpe nå på søndag. Jeg holder på å lage matchende babysko til krona, disse blir lagt ut etterhvert ♥

Den er i Bazzill, pyntepapir fra Magnolia. Herman Olander er stanset ut i Storybook alfabetet, malt med distress cracckle og svertet i kantene. Alle kanter er svertet med Colorbox Creamy Brown.
Perler fra Prima, Sommerfugler fra KMK, pyntet med Frosted Lace glitterlim. Blonde fra Gode Minner, pyntebær fra Kort og Godt.
Den biittelille baby-kopp charmen er kjøpt på Gode Minner på en tid tilbake.

Festet halvperler på toppen av hver ''topp'' på krona ♥
Det aller meste her er å få tak i på Gode Minner i Tønsberg ♥



13 kommentarer:

  1. Den er så tøff den krona! :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig, Jannecke!!! Lekkert pyntet. Denne blir det nok flere som vil prøve seg på. Virkelig kreativt. Flink du!!!

    Ha en fin fin helg.
    Klem Wenche :0)

    SvarSlett
  3. Helt nyyydelig :) *SMELT* Men det er jo ikke noe nytt ;) Digger deg!!

    SvarSlett
  4. Nyydelig! Kurs i å lage sånne da eller??

    SvarSlett
  5. He he, den malen der kan du bomme, Tæsj ☺
    Jeg skal innom Gode Minner med malen til uka, men kan godt snekre en egen til deg å sende deg i posten ;)

    SvarSlett
  6. Får'n si altså, veldig søte!

    SvarSlett
  7. Hei! Er det mulig å få malen til krona? Den var så innmari fin!!

    SvarSlett
  8. Åshild: Tusen takk ♥
    Jeg har faktisk ikke noe mal på den, jeg tegnet den selv, eneste jeg har liggende her er den pappbiten jeg lagde da jeg tegnet den opp, men den stemmer ikke heeelt den heller....

    Men jeg skal prøve å forklare: Jeg lagde 5 like høye ''tagger'' i bue, og underdelen av krona buer like mye som en vanlig middagstallerken omtrent =) Lim sammen i skjøten!
    Håper du forstod ;P

    SvarSlett
  9. Tusen takk for forklaringa, då får eg prøve meg fram og sjå om eg får det til! Den var berre rålekker! Om du nokon gong lagar ein mal er eg VELDIG interessert!

    SvarSlett
  10. Kan man bestille hos deg?
    Mail meg gjerne på ottenandrea@hotmail.com

    :)

    SvarSlett
  11. Så flott prinsekrone. Kan eg også få malen til denne krona? :)Kan evt kontakte meg på mail: linn_thelady@yahoo.no

    Mvh Linn

    SvarSlett
  12. Hei hei =)
    Takk for koselig kommentar i bloggen min
    Jeg har ikke noen ekstra-mal på denne, den lager jeg som den er for hver gang =) Jeg hadde en mal, men den var ikke særlig god, så jeg gjør det på nytt hver gang.. Men jeg skal prøve å forklare hvordan jeg gjorde det =)

    Jeg tok en frokosttallerken og tegnet av litt av buen fra den, og siden tegnet jeg tagger til kronen i samme bue, men høyere opp, på arket så denne buen er slakkere enn den i bunnen. (Håper du skjønte den....)
    Jeg fikk plass til alt innenfor samme Bazzil =)

    Siden gjorde jeg det samme med et mønsterpapir, men lagde det litt mindre. Så pyntet jeg, og bøyde spissene ut.
    Håper dette var forståelig.
    Flere som har spurt. Jeg vurderer å legge uten tutorial, men det må bli når sommerferien kommer =)
    Lykke til, Hilsen Jannecke

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger inn en kommentar!
Det setter jeg veldig pris på ♥